Nytt kapitel i grannlandet

 
Hej hej hemskt mycket hej. Lite mer än ett år har passerat sen sist jag postade ngt i denna öppna dagbok. Vad har jag då sysselsatt mig med, kanske en del av er undrar. Jobbat, jobbat, firat jul & nyår med släkt & vänner, jobbat, 3 veckors semester i Vietnam, jobbat och så indäremellan har det blivit en del besök till bästkusten och fina Göteborg.
Sommaren tog slut och så även delvis mina timmar på Stadium, kände att det var dags för en flytt samt nytt äventyr och siktade in mig på Oslo. Nu sitter jag här i vackra, fina & goa Oslo med Anna. Hon jobbar heltid på Statoil & jag fick nyligen en deltidstjänst på en juice/sallads/kaffe-bar vid namn Fresko. Känns lite som ett drömjobb, har länge velat prova på "café" yrket & vad det har att erbjuda. Men detta är så mkt bättre! Allt grundar sig i en hälsosam livsstil med färska råvaror och helt utan några konstiga tillsatser & what-so-ever. Juicer/shakes gjorda av enbart pressad frukt, gojji bär etc etc. Och sallader som är bland de godaste jag ätit. Påtal om ätit så kommer lunch ingå varje ( ! ) dag jag jobbar, fantastiskt att inte behöva tänka på att ordna lunchlådor..

Imorgon flyttar vi från vårt nuvarande kollektiva boende till ett annat, bättre läge & i mycket bättre skick än detta. Längtar så! Annas föräldrar är här på besök över helgen så dem hjälper oss att flytta över alla saker imorgon, så uppskattat med extra hjälp. Sen jobbar jag mellan 11-16 på Fresko, så blir det väl en sväng till gymmet/löprunda därefter, sen hem till vårt "permanenta" hem för x månader framöver.

Trevligt att ventilera sig litegrann här igen, dröjer inte lika länge tills nästa inlägg, det kan jag lova ;-)
Ha de bra häääj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: