San Francisco

Emma och jag anlände fint och säkert hit till San Fran igår (torsdag) vid halv två tiden, checkade in på vårt hostel efter en dyr taxi resa. Vårt hostel är väl helt okej, vi sover ju i stort sett bara här så det behövs väl inte så mycket mer. TV med disney channel har vi också iaf haha. Nej men det viktigaste och bästa är att vi bor väldigt nära Union Square, vilket är som ett centrum, så det är kanon. När vi kom igår så gick vi runt i alla möjliga affärer och utforskade lite här i området. Sen blev det middag och tillbaka till hostelet för en slapp kväll och sömn.

Imorse ställde jag klockan och drog ut på en liten jogg runda. Väldigt skönt och roligt att få springa lite i en ny stad, sprang ner och såg denna fina byggnad.

Kom hem, duschade och väckte Emma, sen stack vi ner och gjorde pannkakor till frukost. Egen servering, trodde det skulle vara dukat o klart men icke sa nicke. Goda pancakes blev det iaf. Sen vid tio så var vi klara för att göra lite turistande. Vi började med ett dagligt foto vid "hjärtat" och promenerade sen ner mot China Town. Smockat med folk och vi fick även se hur en stor lastbil fylld med trälådor med höns i, togs in i en butik, fy av bara tanken på vad som ska hända med dem hönorna. Vi promenerade vidare och hamnade nere vid hamnen och den berömda Pier 39. Strosade runt där och åt sedan lunch på ett ställe kallat Wipeout, jag åt en jättegod taco sallad. Senare gick vi och såg sjölejonen och fick även syn på Alcatraz fängelset samt Golden Gate bron.
Sen, duktiga som vi är, tog vi upp turistkartan för att kika upp vart den där kända kurviga branta backen var någonstans, och det blev vår nästa destination.

Vi har gått så otroligt mycket idag så både Emmas och mina fötter är galet trötta. Vädret här i San Fran är verkligen till och från, det kan vara jättevarmt och skönt ena stunden och vips så kommer en kall bris och det blir kallt och burrigt. Vi njuter i alla fall väldigt mycket av att vara ute på resande fot och inser verkligen att detta är det vi under hela året sett fram emot. Och nu är vi här, vårt första stop på resemånaden!
Just nu ligger vi och slappar på rummet och småkikar på Say Yes to the Dress. Tänkte sova snart för att vara pigga och alerta för en joggrunda imorgon bitti. Morgondagens planer blir att besöka Huset Fullt husen samt Golden Gate bron. Ta hand om er så hörs vi, puss & kram