Provpackning/Nina flyttar in/Taco middag


Det var självklart svårt att säga hejdå till värdfamiljen på flygplatsen igår, men det gick relativt bra och blev inget tårkalas förrän jag satt i bilen påväg hem igen, utan dem..
 
När jag kom hem så stack jag iväg till gymmet, skypade med mamma, pappa och rickard och sen var det dags att ta tag alla au pairers största mardröm - provpacka! Jag började med att packa den väskan som jag ska skeppa hem, hoppas innerligt att det mesta skulle få rum (med tanke på att klädhögen var trippelt så stor som väskan) och det fick rum också, det mesta. Några stickade tröjor samt jeans får helt enkelt hänga med runt i San Fran-Vegas-Miami. Sen var det dags för, the one and only, den stora incheckade väskan. 23 kg är tillåtet. Slängde ut hela garderoben på sängen och började rulla alla kläder och göra allt så litet och platt som möjligt. Allt gick i och med gott om rum för smink samt alla produkter samt plattång osv, och så slänger jag i alla skor och dator osv i carry on bagaget. Känns skönt att kunna dra en lättnadens suck över att det kommer gå bra trots allt.
 
 
På kvällen så åkte jag och Elin hem till Emma och kikade lite SATC innan vi vid 10 tiden hämtade upp Nina hemma hos henne. Hon har varit i rematch med sin värdfamilj men har hittat ny och flyttar på måndag. Men tills dess ska hon få "flytta in" hos mig. Får en room mate, känns superskoj! Det roligaste var att efter att ha ställt ut alla väskor i tvrummet så ställer hon en plastväxt från IKEA på min byrå, "Nina flyttar in", hemtrevligt och fint ;)
 
 Idag så åt vi majskolvar till lunch här hemma, och åkte sen in till stan vid 3 tiden. Svängde förbi Target så jag kunde köpa hörlurar för mina gick sönder häromdagen. Samt så köpte jag ÄNTLIGEN mina efterlängtade Nike free run löparskor. Lyckligast!!!!
 
Sen på kvällen så åkte Nina och jag för att hämta upp Elin och sen vidare ut till Amanda på Mercer Island för lite taco kväll. Sååå himla gott, jisses vad jag var hungrig och så gott det smakade. Satt länge ute på deras vackra uteplats och pratade, superkväll.
 
 
Imorgon är inte alarmet ställt alls, ska ta tillfället i akt och verkligen sova ut. Sen blir det morgonpromenad (förmiddags promenad..) med Nina och så lite brunch på det. Nu ska jag sova för ögonen stängs gång på gång av sig själva, gott tecken på vad jag behöver. Hörs mer imorgon , godnatt!
 

Kommentarer
Postat av: torun

tv utomhus.. lustigt :)

2012-08-09 @ 10:48:24
URL: http://torunaway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: