Hi there, Mr. Mount Rainer!


Nu jisses amalia ska jag ge mig på att skriva några rader. Skulle vilja försöka få ner allt jag känner i ord men det är nog rättså omöjligt. Jag är jätte excited över de resmål som väntar de kommande veckorna, samtidigt som jag är förkrossad att behöva lämna mitt hem här. Min stad, mina vänner, mitt downtown, min vardag, mina grannar, mitt gym.. buhu vad det här är tufft. Men även fastän jag hade förlängt så hade den här dagen kommit ändå, precis lika känslosamt som det är nu.
 
Jag har i alla fall haft en helt underbar helg, den bästa på länge! I lördags så åkte vi ut till Greenlake och hängde hela dagen. Det var jag, Nina, Linn, Mickis, Johanna (nya au pairen som tar efter när Emma åker) och så en annan svensk au pair som Mickis kände. När klockan närmade sig 5 så åkte jag, Nina och Linn hem till Queen Anne där det blev snabbdusch och så ner till den grekiska restaurangen nedanför backen, Athina. Gick från att vara dööööö hungrig till att bli döööömätt. Blev lite kort i Kerry Park på vägen.
 

Självklart blev det filmhyrning, och inget mindre än American Pie Reunion. Kommer sakna detta smidiga sätt att hyra film, denna box står utanför SevenEleven och det är verkligen världens smidigaste, och billigaste - typ 9 svenska kronor. Efter att ha hyrt film så mötte vi upp Amanda som kom med bussen, så kilade vi alla hem till mig för filmmys/popcorn/sleepover.
 
När klockan närmade sig midnatt så var vi allihop skapligt trötta och redo för att få lite sömn, för dagen efter skulle börja tidigare än vanligt.
.. 05.50 så ringde väckarklockan. Dags att tagga inför dagens utflykt till mäktiga Mt. Rainer!!
Det blev en redig grötfrukost för oss allihopa innan vi åkte och tankade upp bilen och sedan för att hämta upp Emma. Sen bar det av! En bilresa på ungefär 2,5-3 timmar upp till Paradise, Mt. Rainer. Vi stannade till på en rastplats innan vi åkte ända upp till Paradise där man parkerar och börjar vandra uppåt. Gjorde några toabesök samt åt lite av våran matsäck, ägg bland annat vilket smakade otroligt bra. Sen åkte vi upp och hittade parkering och påbörjade vår lilla hajk upp på berget. Jag vet nog inte vart jag ska börja beskriva denna upplevelse, för oj vad det var amazing! Naturen där uppe var som taget från en film, vyerna likaså. Och luften, ja jag har nog aldrig tidigare andats så ren och fräsch luft förut. Alla var på strålande humör och vädret kunde inte varit bättre. Vi hade helt enkelt en helt underbar dag, tack fina tjejor för det bästa sällskapet! :D
 






















Hemresan i bilen gick bra, tills det att vi släppt av Linn och skulle hem till mig igen. Dem har nämligen stängt av en av motorvägarna över bron så all trafik måste typ gå genom alternativ 2, en annan motorväg över. Så självklart var det smockat med trafik, har nog aldrig tidigare sett liknande bilköer. Alla 6 filer på motorvägen stog i stort sett still. Galet sakta gick det, var fast där i mer än 40 minuter, innan vi kom ut till vår avfart då det flöt på mer.
 
MÅSTE bara berätta också vad som hände när vi satt fast i bilköerna. Eftersom det tog sån lång tid, vi var alla trötta efter en lång dag och uttråkade att det knappt hände nå i trafiken. Så vi skruvade upp musiken, hade nedvevade rutor och sjöng för fulla muggar. Till bilar som passerade med rutorna nedvevade så gjorde vi även indianropet, ni vet, som man gjorde när man var barn och satte handen för munnen så det lät woa woa woa woa. Det roade vi oss med, hade roligare än någonsinn hahaha. Bilarna som körde förbi tyckte väl inte det var det mest normala dem sett, men skrattade och körde vidare. ÄNDA TILLS, vi passerade en vit (ful) bil med en ensam kvinna i. Vi gjorde vårt fina indianrop och fick en blick som sa något i stil med; What the hell..  Hennes fil gick snabbade än våran så hon hamnade framför oss en bit. Vi återgick till vår finsång (?) och hade svinkul. Helt plötsligt är vi jämsides med kvinnan i den vita bilen igen och det som hände sen gick jättefort alltsammans. Hon slänger en takeaway kopp med kaffe som hon setat och fimpat sin ciggarett i, in i vår bil!!!!!!!!! Amanda och Nina får på sig och lukten var.. inte den fräschaste. Vi var i chock! Vem gör nå liknande? Galna kvinna alltså. Vi var arga som bin men i skrattanfall samtidigt för hela händelsen var så sjuk. Som tur var så kom inget av kaffet på tygklädseln i bilen, utan det enda som krävdes var lite putsning utvändes samt rejäl vädring. Önskar att vi sett reg numret på bilen så vi kunnat mjölka hene på pengar med en stämning. Aja, får helt enkelt hoppas att hon inte somnade med gott samvete på kvällen.
Att få duscha av sig och tvätta håret när vi kom hem var det härligaste på länge. Mikaela, Emma och Elin kom senare hem till mig och så gjorde vi allihop sällskap upp till Menchies för kvälls gott.
 
 Måndagen var kommen och det var dags för Nina att bege sig mot sin nya familj i San José. Jag skjutsade iväg henne till flygplatsen och allt gick fint. Så knasigt för när vi sa hejdå så pratade vi om att vi kommer ju ses när Emma och jag kommer till San Francisco, (för det tar endast 30 min för Nina in dit), och att det faktiskt är nu i helgen. Woho! 
På kvällen åkte jag in till stan & mötte Emma för att kolla upp alla viktiga nummer och uppgifter till hostel och flyg osv inför resemånaden, som by the way närmar sig med stormsteg.
 
Idag tisdag så var jag iväg till gymmet, för sista gången! Sade upp mitt medlemsskap, med sorgen i halsen. Senare skypade jag med mamma, pappa och rickard innan jag stack upp till avenyn för att uträtta ärenden så som skeppa hem väskan samt skor till Malin. Satte mig sedan ute i solen en stund för att bara varva ner lite och njuta av en solig findag i Seattle. När klockan närmade sig 6 så tog jag bussen in till stan för att säga på återseende till vännerna. Efter att alla fixat mat från olika ställen så möttes vi upp och satte oss nere i parken vid Pike Place Market.

Har träffat så himla fina och goa vänner härborta under detta år, och kan väl inte vara mer än lycklig över att alla bor i Sverige i alla fall. Till skillnad från Garret och Jordan, Amerikanarna som vi umgåtts lite med den senaste tiden. Att säga hejdå till Seattle gör ont i hela hjärtat, hela kroppen! Ikväll var min sista kväll nere i downtown med tjejorna, tills nästa gång vill säga - reunion inom loppet av 3 år! All kärlek till er och Seattle, mitt andra hem ♥
 

Kommentarer
Postat av: Sophiie

Men jag dör lite, vad OTROLIGT underbara bilder från berget!

2012-08-15 @ 15:32:24
Postat av: camilla

Gud vad härligt! Miss U! <3

2012-08-20 @ 06:41:38
URL: http://camillaskanckee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: