Goodbye party @ Alki Beach


Fredagen bestod av jobb, skapligt lugn dag och fick sluta sisådär kvart i 6. Hanna kom över och sa hejdå till min värdfamilj, fick småont i magen när jag insåg att på tisdag är det min tur.. Vi åkte i alla fall och hämtade upp Jorid och Anja nere vid Starbucks och begav oss sedan ut till Alki Beach för en avskedspicknick för Hanna. Var en helt perfekt kväll med nästan helt vindstilla, solnedgång och fullmåne.
 
 
Vi var hemma på Queen Anne igen vid 10 tiden, jag gick hem till mig och packade ihop en sleepover väska medans Hanna gick in till sig för att säga hejdå till sin värdfamilj. Vi gick sen allesammans, Jorid och Anja också, upp till Menchies för en sista gång tillsammans.
Sa hejdå till våra tyska vänner och gick sedan hem till Hanna. Även fastän klockan var mycket och vi skulle upp vid tre tiden, åka till flygplatsen vid 4 (på morgonen), så gick det inte att sova. Så himla många tankar som bara snurrade i huvudet. Att detta var sista sleepovern här i Seattle hos Hanna. Att allt verkligen kommer till ett slut nu, dags att knyta ihop den stora säcken med alla minnen från denna fina och häftiga resa. Tror väl det blev sisådär 2 timmars sömn, och duktiga som vi var kom vi iväg några minuter innan 4. Tog såklart vägen förbi Kerry Park innan vi begav oss mot flygplatsen.
Att säga hejdå kändes inte alltför jobbigt, vet ju att vi ses i Miami om typ 2 veckor. Samt att vi bara bor med ca 40 minuters bilresa ifrån varandra hemma i Sverige. Inte förrän jag nådde den punkt på motorvägen där du får en vy över hela Seattle downtown, inte förrän då kom tårarna. Älskade stad! Och just i det tillfället så börjar Breakaway med Kelly Clarksson spelas på radion. Just detta stycke tycker jag summerar ens stora kliv hit till USA, att lämna tryggheten hemma och ge sig ut i världen!
 
"I'll spread my wings and I'll learn how  to fly
I'll do what it takes ‘til I  touch the sky
And I'll make a  wish, take a chance, make a change
And  breakaway"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: