Golden Gate bridge

Började denna lördag med en jogg runda och lite styrka innan det var dags för dusch och sedan pannkaksfrukost, igen. Både Emma och jag är väldigt less på pannkakor nu och det är tyvärr vad som kommer serveras på hostelet i Las Vegas också, men men, får la ta och köpa frukt och ha på rummet. Hur som, efter frukosten så gjorde vi oss iordning och kilade iväg mot en mysig Fransk restaurang/fik för lite lunch. Atmosfären därinne var verkligen supermysig och påminde om ett fik som mamma och jag besökte för länge sen i gamla stan i Stockholm. Smörgåsen som vi båda beställde, var helt otroligt delicious!

Vi promenerade sedan tillbaka in till Union Square för att möta upp Nina som skulle komma in och spendera dagen med oss. Superskoj!! Blev ett kärt återseende. Vi gick sen alla tre för att leta reda på bussen som skulle ta oss ut till Golden Gate bron, och efter mycket om och men så hamnade vi på rätt buss som tog oss ända fram. Så himla galet häftigt så inga ord kan nog beskriva den känslan, att promenera över bron och verkligen vara där. Den bron som jag tidigare bara googlat bilder på och önskat att få se i verkligheten, äntligen! Vädret kan vara väldigt avgörande också just med den här platsen för det är ofta dimmigt, en vi lyckades få klart och fint, med endast lite dimma/moln längre bort.
Vi gick över hela bron för att komma till en bättre utkiksplats på andra sidan, och det visade sig (Emma och jag googlade) att bron är hela 2,7 km lång, så 5,4 km sammanlagt. Kändes verkligen inte som att den skulle vara så lång, nog för att vi var väldigt trötta i fötterna när vi väl satt på bussen tillbaka till centrum.

När vi kom tillbaka till centrum var vi alla sjukt hungriga så vi tog första bästa stället och slog oss ner. Det blev ett gammeldags Amerikanskt diner, riktigt karaktär känsla och charmigt. Maten var helt okej, men som efter alla måltider här i USA känner man sig så himla äckligt mätt, saknar sverige maten och vanlig husmanskost som aldrig förr! Vi sa i alla fall hejdå till Nina efter middagen och sen gick Emma och jag tillbaka till vårt hostel och klädde på oss tjockis hood tröjorna eftersom det inte är speciellt varmt här om kvällarna ;)  Nu har jag precis ställt alarmet på 8.45, så det blir sovmorgon och sen ska vi checka ut kl 10. All packning har vi fixat ikväll, smart smart, och så imorgon kör vi en brunch på det där goda franska stället innan vi beger oss till husen i serien Fullt Hus, eftersom vi inte hann med dem idag. Imorgon kväll vid 8 tiden anländer vi till Las Vegas, och dagen efter det, allstå måndag så står Grand Canyon på schemat, gryyyymt!
Nu ska vi sova, godnatt med er.