A walk in pure sunshine


Vaknade upp klockan 8 imorse av att det spelades instrument i källaren utanför mitt rum, att någon studsade med en basketboll på övervåningen precis över mitt rum, samt att ingen höll ljudnivån på låt säga.. normal volym.
Trött och irriterad röck jag åt mig hörlurarna och lyssnade på Melissa Horn, det stängde ute allt annat oväsen och gjorde så jag kunde somna om. Vaknade sen vid 10, åt frukost och kikade ett avsnitt Greys innan jag vid 1 tiden var utanför dörren iklädd promenad kläder och redo för en lång rask promenad ut till Greenlake. Solen sken och det var riktigt varmt och skönt ute. När jag kom fram till Greenlake så gick jag runt sjön och sen vände jag och gick hemåt. 2 timmar och 20 minuter senare befann jag mig äntligen på vår veranda. Trött och uttorkad, även fastän jag hade vatten med mig under promenaden. Gjorde iordning en välförtjänt lunch/snack och satte mig ute i solen, livskvalité!
 

Knäckebröd från IKEA med sheddar ost och äppelskivor, min nya favorit!
 
 Mellan 5.30-9 så jobbade jag litegrann. Såg efter mina hostkids samt min värdmammas systers barn som är här på besök hela familjen någon vecka eller så. Så medans dem vuxna åkte iväg på middag så beställdes det pizza och köptes glass med kidsen. Dem underhöll sig själva med tv tittande och koj-bygge i källaren. Så jag satt ute på terassen och bara lät tankarna flöda till lite Bon Iver. Var nära att slå en pling till Hanna för en prommis eller nåt, men kom på mig själv i samma sekund som jag tog upp telefonen, att hon ju inte längre bor två hus bort. Snyft. Ses ju i Miami snart snart snart!
Nej nu ska jag ta och kika ett avsnitt Greys innan jag faktiskt ska ta och sova. Tänkte dra ut på en löprunda imorgon bitti innan jag skypar med Malin och sen åker in till downtown för mitt sista Au Pair möte ever, någonsinn!!!
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: